Edwin van der Sar heeft gereageerd over alle ophef rondom de geïmproviseerde huldiging bij de Johan Cruyff ArenA van gisteren.
Edwin van der Sar heeft gereageerd op alle ophef rondom de geïmproviseerde huldiging bij de Johan Cruyff ArenA van gisteren. “We zijn een voetbalclub, geen RIVM”, zei hij zichtbaar gepikeerd. De Algemeen directeur wijst alle verantwoordelijkheid van de hand en benadrukt dat hij sport en gezondheid gescheiden wil houden. “Als je als algemeen directeur dingen gaat roepen over dingen rondom corona verklaart iedereen je voor gek”, legt Van der Sar uit. “We zijn een betaald voetbal organisatie en het aanpakken van de coronacrisis is niet onze taak. Statements over volksgezondheid maken laat ik over aan de mensen bij persconferenties en bij talkshows als Op1. Mijn focus ligt op het voetbal en op het hossen met de jongens in de kleedkamer na de wedstrijd.”