Mensen die op VVD, CDA, D66 of CU hebben gestemd zijn zwaar teleurgesteld in de uitkomst van de formatie.
Mensen die op VVD, CDA, D66 of CU hebben gestemd zijn zwaar teleurgesteld in de uitkomst van de formatie. De meesten hebben het gevoel dat er überhaupt niet naar hun wensen wordt geluisterd.
Tara (32) stemde op D66 en baalt behoorlijk van de gevormde coalitie. “Toen ik mijn stem uitbracht, hoopte ik natuurlijk dat mijn overtuigingen eindelijk een keer hun weerklank zouden vinden in de landelijke politiek. Helaas staat er nu voor de zoveelste keer een coalitie klaar die daar in de verste verte niet aan gaat voldoen.”
Fred (41) stemde op de VVD, maar is net als Tara allesbehalve blij. “Ik had echt gehoopt op een kabinet dat een keer zou doorpakken, maar nu zitten we hier weer mee opgescheept. Rutte en zijn leugens. Wat een kutzooi. Hoezo krijg ik nooit mijn zin? Je zou er bijna niet meer van gaan stemmen.”
De kop boven dit artikel is ingestuurd door een Vage Kennis. Vage Kennissen maken elke maand kans op plaatsing van hun eigen stuk op De Speld. Ook kans maken? Word nu Vage Kennis en ontvang een Speld-item als welkomstcadeau.