Deze week werd nog zo gewaarschuwd: de nieuwe maatregelen zijn afhankelijk van ons gedrag.
Deze week werd nog zo gewaarschuwd: de nieuwe maatregelen zijn afhankelijk van ons gedrag. Nu de coronacijfers verder stijgen, maakt het kabinet alvast de eerste nieuwe maatregel bekend. Nederland heeft zich niet goed heeft gedragen, en dus moet iedereen in de zak naar Spanje.
“Ook dit jaar kwamen mijn boa’s weer bij jullie op bezoek, en ik ben niet blij met wat ik over jullie lees in mijn grote boek”, zegt De Jonge. Hij kijkt direct in de camera. “Voor versoepelingen zijn jullie veel te stout geweest. En voor stoute kinderen is er helemaal geen feest. Niemand mag dit jaar bij minister De Jonge op schoot. Jullie gaan allemaal mee naar Spanje in mijn grote boot.”
Om er voor te zorgen dat iedereen zich volgend jaar beter aan de regels gaat houden heeft Hugo de Jonge een pittig gesprek gevoerd met de ouders van alle Nederlanders.