Meer dan 6000 arbeiders lieten het leven tijdens de bouw van stadions in Qatar.
Meer dan 6000 arbeiders lieten het leven tijdens de bouw van stadions in Qatar. Toch ziet de KNVB vooralsnog geen reden om het WK van 2022 te boycotten. “Er sterven daar jaarlijks ook mensen aan de griep.”
“Omkomen tijdens het stadions bouwen is geenszins de enige doodsoorzaak”, zegt KNVB-voorzitter Eric Gudde. “Je hebt mensen die doodgaan door een auto-ongeluk, of omdat ze in een liftschacht vallen. En ja: je hebt zelfs mensen die doodgaan aan de griep. Maar dat is toch ook allemaal geen reden om daar niet te gaan voetballen?”
De KNVB wil wel diplomatieke druk zetten om minder griepgevallen af te dwingen in de regio.