De gemeente Friesland mag 200 automobilisten afschieten. Volgens de provincie vormen de automobilisten een gevaar voor de verkeersveiligheid.
De gemeente Friesland mag 200 automobilisten afschieten. Volgens de provincie vormen de automobilisten een gevaar voor de verkeersveiligheid.
“Ze steken zomaar over en ze rijden alles kapot”, zegt buurtbewoner Erica. “Ze zien er leuk uit hoor, met hun stoelbekleding en tolwegstickertjes. Maar dit is niet meer te doen.” In de voortuin van Erica is een automobilist met zijn wielen vast komen te zitten, waardoor de klodders modder tegen de ramen kletteren. “NEE! WEG! WEG!“, roept Erica. “Hierom moeten zij helaas sterven.”
Het afschieten van de automobilisten is volgens Friesland noodzakelijk door het gebrek aan hun natuurlijke vijand, overstekend wild. De gemeente laat wel weten dat ze in ieder geval 90 automobilisten in leven wil laten.