Hugo de Jonge is vanochtend feestelijk op de foto gegaan met de eerste steen van een woning in Wormerveer.
Hugo de Jonge is vanochtend feestelijk op de foto gegaan met de eerste steen van een woning in Wormerveer. Sinds hij beoogd minister van Volkshuisvesting is, maakt hij een fotomoment van de eerst gelegde steen van iedere nieuwbouwwoning in Nederland.
“Een bijzonder moment”, twittert de kersverse minister De Jonge met bijgevoegd een foto waarin hij trots naast de eerste steen staat. Hij draagt een helm met een opvallend patroontje. “Wij zijn klaar met de wooncrisis, maar de wooncrisis is nog niet klaar met ons. Dit staat echter voor een nieuw begin.” Het is dezelfde tekst als de tweet van gisteren, toen hij op de foto ging bij een te bouwen woning in Vinkeveen. ‘Goed om hier even bij stil te staan.’
“Mensen die sinds 1998 staan ingeschreven voor een sociale huurwoning kunnen zich nu inschrijven op deze woning”, schrijft hij bij een foto van een zeecontainer die een afgelegen bouwterrein op wordt gesleept. “Lukt het niet om u in te schrijven? Geen zorgen. Dit jaar zullen er nog tientallen zeecontainers bijkomen.”
“Ik was trouwens net in de supermarkt”, zegt De Jonge in een andere tweet. “Toen zei iemand: ‘Meneer, volgens mij ken ik u van televisie. Bent u van Eigen Huis & Tuin?’ Zeker, zei ik. Ik ben heel erg van Eigen Huis & Tuin. ;) Omdat ik minister van Volkshuisvesting ben.”
Hugo de Jonge verwacht niet dat hij het rustiger zal krijgen op zijn nieuwe ministerpost. “Iedere dag van de week wordt wel ergens in Nederland een woning gebouwd. Dat zijn heel veel fotomomentjes. Maar goed, dat hoort nu eenmaal bij ministerschap.”