Barcelona heeft bij de EU aangeklopt om een bedrag van 563 miljoen euro vrij te maken.
Barcelona heeft bij de EU aangeklopt om een bedrag van 563 miljoen euro vrij te maken. Daarmee wil de Spaanse club het salaris van haar sterspeler Lionel Messi de komende drie jaar bekostigen.
Volgens Barcelona-voorzitter Joan Laporte is de hulpvraag ingegeven door pragmatisme: “Vroeger sloten we voor dit soort bedragen een onverantwoordelijk hoge lening af bij een bank, die daardoor binnen een aantal jaar in de problemen kwam en met Europees geld overeind moest worden gehouden. Die tussenstap slaan we dit keer graag over, want er is haast geboden. Het seizoen begint bijna.”
Hoewel er vanuit Europa kritische geluiden doorsijpelen over het verzoek van Barcelona, stelt Laporte dat het mes aan twee kanten snijdt. “Als de Europese burger betaalt, kunnen ze drie jaar langer genieten van een speler die hun favoriete club uit de Champions League kegelt.”
[newsletter]