De archeologen werden getipt door een paar aanwezige bouwvakkers: “We wisten meteen dat we iets bijzonders te pakken hadden.”
Nederlandse archeologen zijn tijdens de renovatie van het Tweede Kamergebouw op een bijzondere vondst gestuit: de cultuursector. De archeologen werden getipt door een paar aanwezige bouwvakkers: “We wisten meteen dat we iets bijzonders te pakken hadden.”
“De bewindslieden moeten het tijdens de crisis vast achtergelaten hebben toen ze in alle haast vertrokken zijn hier”, vertelt archeoloog Hans Kraalings. “Ik maak me wel zorgen over de staat, want het is heel slecht onderhouden. Maar ik denk dat met wat renoveer- en poetswerk het wel goed moet komen.”
Wat er nu met de sector gaat gebeuren is nog niet zeker. “We zullen kijken of de verantwoordelijke van deze sector, demissionair minister Van Engelshoven, het nog terug wilt hebben. Alleen moeten we haar dan wel eerst even vinden. Weten jullie waar ze is? En anders komt het te liggen in het museum van Beeld & Geluid in Hilversum.”
[newsletter]